Kitāb al-Ghayba > Philosophy and wisdom of Occultation
Hadith #10

ثم يقال: كيف يجوز أن يجتمع صحة إمامة ابن الحسن عليه السلام بما بيناه من سياقة الأصول العقلية مع القول بأن الغيبة لا يجوز أن يكون لها سبب صحيح؟ وهل هذا إلا تناقض ويجري مجرى القول بصحة التوحيد والعدل مع القطع على أنه لا يجوز أن يكون للآيات المتشابهات وجه يطابق هذه الأصول؟

They are further asked, “How can the Imamate of Ibn Hasan (a.s) be proved and substantiated by succession of rational principles we established, yet it can be said that occultation cannot have a valid reason? Is it not but a contradiction? Is it not but parallel to professing monotheism and Divine Justice and at the same time averring that ‘ambiguous verses’ cannot have an interpretation that conforms to these principles?”