Kitāb al-Ghayba > Philosophy and wisdom of Occultation
Hadith #2

وجرى ذلك مجرى الكلام في إيلام الأطفال والبهائم وخلق المؤذيات والصور المشينات ومتشابه القرآن إذا سألنا عن وجهها بأن نقول: إذا علمنا أن الله تعالى حكيم لا يجوز أن يفعل ما ليس بحكمه ولا صواب علمنا أن هذه الأشياء لها وجه حكمة وإن لم نعلمه معينا. وكذلك نقول في صاحب الزمان عليه السلام، فإنا نعلم أنه لم يستتر إلا لأمر حكمي يسوغه ذلك وإن لم نعلمه مفصلا.

When we say: we know that Allah, the Exalted, is All-Wise and it is not possible for Him to do something that is not wise and valid, we infer that there are aspects of wisdom in these things, though we may not specifically know them. Likewise, we say about the Patron of the Time that we know he has not disappeared, but for a wise matter, which has allowed him to do so, though we may not know in detail.